Första inlägget

1 Okt

Två bokmalar och småbarnsföräldrar – Emm och Jocke – kokar härmed ner sitt gemensamma intresse i en gemensam blogg. 

Intresset är böcker, böcker, böcker – i en salig blandning genrer, men med en gemensam nämnare. De ska smidigt kunna tas med i en handväska eller bakficka. Det ska kort och gott vara – pocket!

Denna blogg kommer inte enbart att hovra kring de allra senaste utgåvorna. Likväl som man här kan ta del av våra tankar kring den senaste och hetaste ettan på topplistan, kommer man också att finna på titlar som utgivits för 2…3…5…10…20 år sedan. Ord är ord – oavsett epok och författare. Formatet är dock alltid det samma – pocket.

3 svar to “Första inlägget”

  1. test 2 oktober, 2010 den 21:54 #

    test

  2. Robert 4 oktober, 2010 den 02:47 #

    Trevligt, trevligt! Här kommer jag titta in regelbundet! I perioder blir jag riktigt sugen på engelska deckare (jag har inte så mkt till övers för de svenska) och deckargenren ser jag att ni täcker upp. För tillfället läser jag Dawkins ”Illusionen om Gud” som faktiskt också den finns i pocket. Tyvärr läser jag nästintill efterblivet långsamt så jag kan ej ge ngt helhetsintryck, men det jag läst och sett tidigare gör att jag kan rekommendera den.

    Seså, gå nu & byt en bajsblöja, Jocke! ;)

    • Pock1 5 oktober, 2010 den 23:55 #

      Robert… Välkommen! /Emm.

Kommentera

