Dyngkåt och hur helig som helst.

3 Okt

Jag har aldrig varit ett stort fan av Mia Skäringer. Men i somras när vi tillbringade en vecka i Vaxholm ramlade jag på Pressbyrån där över Mia Skäringers lilla krönike- och bloggbok Dyngkåt och hur helig som helst. Av någon anledning fick den följa med hem och har sedan blivit liggande i en hög av olästa böcker. Tills för några dagar sedan då jag hittade den i högen, greppade den och läste ut den på bara någon timme. Jag måste erkänna att jag ändrat åsikt om Mia. Det är inte storslaget på något vis, men det är rakt på, äkta och naket och orden går rakt in i hjärtat. Så jag hoppas Mia fortsätter sprida sina ord i etern eller i bokform för trots att det ”bara” är sitt vardagsliv hon skriver om så är det vackert.

Jag ger den 4 prickar av 6.

/ Emm.

Kommentera

