Får man skratta åt det här?

6 Okt

Jag gillar humor – gärna tecknad dito och måste väl betraktas som storkonsument av t.ex. Rocky och Berglin för att nämna några. Hans Lindström passerar inte heller obemärkt förbi om man säger så.

Även om jag inte är rökare och har några ambitioner att göra reklam för enskilda cigarettmärken så är de två först ovan nämnda i ett metaforiskt perspektiv Blend Ultima och Lindström gul Blend i jämförelse med den John Silver utan filter som islänningen Hugleikur Dagsson måste sägas symboliseras av vad gäller graden av bisarrhet i humorn.

I boken Får man skratta åt det här? levererar Dagsson en riktigt burlesk humor. Illustrationerna är på en fyraåringsnivå, men förstärker bara det tokroliga ytterligare. Innehållet är INTE politiskt korrekt för fem öre. Sjuk humor i sin prydo.

Jag ställer mig hela tiden frågan för varje sida jag bläddrar fram – får man skratta åt det här? Och jag skrattar – hejdlöst. Så att tårarna rinner.

Undrar om detta möjligen säger något om mig..?

Jag vet inte hur man ska betygssätta en sådan här bok. Jag lämnar det därhän. Men okänsliga humorkonsumenter som vill känna sig för rekommenderas starkt att tillåta sig kikna av detta humoristiska halsbloss.

/Jocke

Ett svar to “Får man skratta åt det här?”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Stöld « Random Flata - 19 oktober, 2010

    […] ”Får man skratta åt det här” […]

Kommentera

